Fiscaal advies nodig van een échte fiscalist?

Het team van Online Flex BV staat onder leiding van de beste fiscalisten en financieel specialisten die jaren lang bij PWC, Deloitte en BDO hebben gewerkt. Of je nu advies zoekt over jouw inkomenspositie als DGA of de fiscale gevolgen wilt weten van een herstructurering, wij hebben de expertise in huis.

Welke onderwerpen wij gespecialiseerd in zijn:

  • Fiscaal advies over DGA salaris
  • Fiscale structuur
  • Inbreng eenmanszaak in BV
  • Inbreng Vof in BV
  • Overname onderneming
  • Waardering van onderneming / aandelen
  • Rechtsvormkeuze
  • Werknemersparticipatie structuren
  • Werkkostenregeling
  • En meer…

Neem vrijblijvend contact op

Vragen? Bel ons!

020 3080 862

Maandag tot vrijdag bereikbaar

van 9:00 tot 19:00.

Klanten over ons

Bekijk alle klantreacties →

3 Tips om minder te betalen

Leen geld voor je huis van je BV, niet van de bank.

Als je een huis hebt of van plan bent een huis te kopen, let dan even op! Je laat mogelijk jaarlijks duizenden euro’s liggen. Betaal hypotheek rente aan jouw persoonlijke holding BV in plaats van aan de bank.

Lees meer

Nieuwe auto kopen op de zaak? Kies iets met een batterij

Voor de aanschaf van elektrische auto’s gelden een aantal zeer gunstige fiscale regelingen. De MIA, KIA en de Vamil. Deze regelingen houden bij elkaar in dat je 139% van de aanschafkosten kan aftrekken van jouw winst in het eerste jaar.

Neem contact op

Belasting terugkrijgen door spreiding inkomen

Heb je de afgelopen jaren in loondienst gewerkt? Heb je net het eerste jaar ondernemen achter de rug en heb je in dat laatste jaar minder verdient? Middel dan jouw inkomen over de afgelopen 3 jaar. Je krijgt dan de teveel betaalde inkomstenbelasting terug van de Belastingdienst.

Direct contact opnemen

Fiscale vragen? Bel gratis met onze fiscalist!

  • Nog niet zeker over het oprichten van een BV?
  • Weten hoe je eenvoudig een BV kan oprichten?
  • Benieuwd hoe je geld bespaart bij een BV oprichting?
  • Tips om minder belasting te betalen?

Bel dan gratis met een van onze fiscalisten. Zij helpen je graag met antwoorden op alle fiscale vragen rondom het oprichten van een BV, stichting of holdingstructuur.

Bel ons direct → (+31) 020 30 80 862
Stel een vraag per email

Bij Online Flex BV kunnen wij je helpen met fiscale-, juridische-, en/of accountancyvragen. Ons team van deskundige fiscalisten, juristen en accountants helpen je met de volgende zaken:

Opzetten van (internationale) structuren

  • Holdingstructuur Nederland
  • Holdingstructuur Hongkong
  • Holdingstructuur België
  • STAK structuur
  • Royalty structuren
  • Vastgoedfonds

BV structuur advies

  • Bedrijfswaardering
  • Geruisloze inbreng
  • Ruisende inbreng
  • Activa – passiva transactie
  • Bedrijfsopvolging

Belastingadvies

  • De hoogte van het DGA salaris
  • Aftrekbaarheid van kosten voor de BTW, Inkomsten- en Vennootschapsbelasting
  • De implementatie van de werkkostenregeling
  • Rechtsvormadvies voor starters

Direct contact opnemen

Bekijk al onze diensten →

De enige echte one-stop-shop van Nederland. Eén partij voor al jouw vragen. Of het nu gaat om een belastingvraag, accounting vraagstuk of vraag aan een jurist. Wij hebben alle expertise onder één dak.
Ons team staat onder leiding van de beste fiscalisten en financieel specialisten die jaren lang bij PWC, Deloitte en BDO hebben gewerkt.
Bij Online Flex BV ben je er van verzekert dat het fiscaal advies, de belastingaangifte en de correspondentie met de belastingdienst wordt gevoerd door een echte fiscalist.

Dat is dus Big four kwaliteit, voor een administratiekantoor prijs!

Direct contact opnemen

Bekijk al onze diensten →

Tips om minder belasting te betalen

Nieuwe auto kopen op de zaak? Go electric!

Voor de aanschaf van milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen gelden verschillende aftrekmogelijkheden. Dat is voor jou voordeliger want meer aftrek staat gelijk aan minder belasting betalen. Naast de standaard fiscale voordelen is het mogelijk dat je in aanmerking komt voor een subsidie als je elektrisch gaat rijden. Deze subsidies kunnen oplopen tot wel € 10.000!

Herfinancier jouw hypotheek!

De rente op jouw spaardeposito bij de bank zet tegen de huidige rentestand geen zoden meer aan de dijk. In plaats daarvan kan je vanuit een persoonlijke holding een nieuwe hypotheek aangaan of een bestaande hypotheek (deels) herfinancieren. De hypotheekrente is aftrekbaar in Box 1 (tegen maximaal 52%), waar de rente-inkomsten van de persoonlijke holding belast zijn tegen maximaal 25%.

Belasting terugkrijgen door spreiding inkomen

Heb je sterk schommelende inkomsten in 3 aaneengesloten jaren? Bij middeling tel je de inkomens uit werk en woning van 3 aaneengesloten jaren op. De uitkomst deel je daarna door 3.

Je partner in dienst

Het kan voordelig zijn om je partner in dienst te nemen. Veelal valt de partner in een lager belastingtarief. De loonkosten en overige zakelijke kosten van de dienstbetrekking van de partner komen in mindering op de fiscale winst van de bv.

Hypotheek vanuit jouw BV

Waarom zou je de bank hypotheekrente betalen als je deze ook aan jouw BV kan betalen? De rente inkomsten zijn dan uiteindelijk van jou. Uitgaande van een reële leningsovereenkomst, is de rente  als eigenwoningrente aftrekbaar tegen het progressieve tarief (maximaal 52%) en bij de bv belast (maximaal 25%).

Doorlopend krediet

Je wilt een doorlopend krediet afsluiten. Heb je er al aan gedacht om dit bij de eigen bv te doen? Snel en voordelig geregeld.

Holdingstructuur…..maak een fiscale eenheid

Indien de holding tenminste 95% van de aandelen in de werkmaatschappij houdt, kan de Belastingdienst op jouw verzoek de BV’s  aanmerken als fiscale eenheid. Hiermee realiseer je dat de opbrengsten en kosten van de verschillende BV’s met elkaar kunnen worden verrekend. Op die manier bespaar je belasting!

Direct contact opnemen

Bekijk al onze diensten →

Fiscaal structureren

Iedere ondernemer die doorgroeit krijgt er vroeg of laat mee te maken. Je wil zo min mogelijk belasting betalen. Daarvoor moet je jouw bedrijf fiscaal (her)structureren. Ook hierbij helpen wij iedere maand tientallen ondernemers met vakkundig fiscaal advies.

1) Omzetten eenmanszaak naar BV

Je bent al een tijdje aan het ondernemen. Je bent ooit begonnen in een eenmanszaak of vof om alle fiscale aftrekposten te benutten. De startersaftrek, zelfstandigenaftrek en de MKB winstvrijstelling maakten het destijds financieel aantrekkelijker om te kiezen voor de eenmanszaak of Vof. De zaken gaan goed. Het wordt tijd voor het volgende niveau. De winst is inmiddels hoger dan €75.000, dus het wordt tijd om een BV op te starten. Maar waar begint u? In principe zijn er 3 mogelijkheden, de geruisloze omzetting, ruisende omzetting en activa-passiva transactie. Alle 3 bereiken ze hetzelfde. De eenmanszaak gaat door als BV.Maar welke BV structuur is raadzaam bij oprichting? De vervolg vraag is hoe de BV structuur eruit moet zien. Globaal zijn er eigenlijk 2 keuzes.

1) Je richt één werkmaatschappij op. De activiteiten van de eenmanszaak worden dan rechtstreeks voortgezet in de nieuwe BV. Dit is de meest eenvoudige manier van omzetting en vergt minder administratie dan de holdingstructuur.

2) Je richt een Holding en een werkmaatschappij op (de zogenaamde Holdingstructuur). De eenmanszaak wordt dan eerst ingebracht in de Holding waarna deze direct (deels) wordt “doorgezakt” in de werkmaatschappij.Wat wij altijd adviseren is om de waardevolle activa zoals merknaam, website URL, of een intellectueel eigendom in de holding bv achter te laten. De activiteiten, personeel en contractuele verplichtingen en andere ondernemersrisico’s zak je door naar de werkmaatschappij.

2) Extra bescherming bij faillissement

Veel ondernemers voeren eigenlijk meerdere ondernemingen in één BV. Denk aan een marketingbureau met een duidelijke Online tak die de website maakt, het onderhoudt daarvoor doet en de Google AdWords campagnes beheert voor de klanten. En aan de andere kant ook een Offline tak heeft, die de advertentie campagne regelt in de landelijke dagbladen voor een cliënt. Juridisch gezien is het één onderneming, namelijk Marketingbureau BV. Economisch gezien zijn er echter 2 ondernemingen, namelijk de Online tak en de Offline tak. Wat gebeurt er nu als het mis gaat in één van de bedrijfsonderdelen? 2 voorbeelden die aantonen hoe belangrijk de juiste structuur kan zijn.ABN AMRO Bank is de nieuwe grote klant van de Online tak van het marketingbureau. Ze hebben net de website gebouwd om internetbankieren mogelijk te maken voor haar cliënten. Er blijkt door een programmeerfoutje een lek te zijn waardoor alle rekeninggegevens van de cliënten van de bank op straat liggen. De ABN AMRO laat het er niet bij zitten en er wordt een schadevergoeding geëist van € 2.000.000 euro.

Situatie 1:
marketing holding
Marketingbureau BV heeft de Online en Offline activiteiten in één BV en heeft ook een beleggingspotje opgebouwd van €100.000 voor de directeur.

Omdat alle ondernemingsactiviteiten in één BV zitten, zal door de schadeclaim de gehele onderneming failliet gaan. De directeur is ook zijn ‘appeltje voor de dorst’ kwijt.

Situatie 2:
marketing2 holding2
Marketingbureau BV heeft de Online en Offline activiteiten gescheiden in aparte BV. Het beleggingspotje van €100.000 voor de directeur zit in de Holding BV.

Omdat alle ondernemingsactiviteiten in aparte BV’s zitten zal de schadeclaim terecht komen bij Marketing Online BV. De Online tak gaat failliet, maar Marketing Offline BV blijft onaangetast. Ook zal de Holding, waar het beleggingspotje van de directeur in zit, afgeschermd zijn van het faillissement.

Conclusie
Het mag duidelijk zijn dat de juiste structuurkeuze erg belangrijk is. Met verschillende bedrijfsonderdelen breng je naar gelang het risico onder in verschillende BV’s. Zorg er daarnaast voor dat waardevolle activa, beleggingen en liquide middelen (cash / banksaldi) in een Holding BV zijn ondergebracht.
Zo ben je optimaal beschermd bij faillissement.

3) Je belangrijkste werknemers laten participeren in jouw bedrijf

“Zonder het personeel kunnen wij niet leven, zonder het personeel kunnen wij niet zijn……” Ondernemers zijn als de dood dat hun belangrijkste werknemers ermee stoppen, of nog erger, voor zichzelf beginnen of overstappen naar de concurrent. Hoe zorg je ervoor dat de werknemers die de drijfveer zijn achter het succes van jouw onderneming zich binden aan de onderneming?
Google, Facebook, Instagram, en legio andere tech-bedrijven zaten met hetzelfde probleem. Die ene softwareprogrammeur, die super marketeer en de sales guru die de ene deal binnen sleepte na de andere. Stuk voor stuk onmisbaar voor het succes achter bedrijven.
Een goed salaris is belangrijk, een goede set secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een lease auto, telefoon en iPad van de zaak doen het ook goed, maar anno 2014 is er toch een duidelijke trend zichtbaar om werknemers in de aandelensfeer te betrekken van de onderneming.

In plaats van de werknemer aandelen toe te kennen wordt er tegenwoordig gekozen voor de zogenaamde ‘werknemersparticipatie’. Deze participatie geeft recht op een percentage van de winst van het bedrijf. De stemrechten op aandelen kan je bij een stichting administratiekantoor (STAK) onderbrengen, waar jezelf of jouw holding bestuurder van is. Per saldo bezit je 100% van de stemrechten op de aandelen en deel je een deel van de winst met de werknemers.

Een structuurschets van een onderneming met een stichting werknemersparticipaties.

Voordelen van deze structuur:
– Zonder tussenkomst van de notaris participaties uitgeven aan werknemers
– Good leaver / Bad leaver clausules of andere aanvullende voorwaarden kan je zelf opnemen in de administratieve voorwaarden van de STAK.
– Je behoudt de formele zeggenschap in de onderneming
– Je betrekt werknemers in de organisatie en geeft ze een extra incentive om beter te presteren en te blijven in het bedrijf.

Meer weten over de werknemersparticipatie structuur? Bekijk ons uitgebreide blog artikel “De voordelen van werknemersparticipaties”.

Direct contact opnemen

Bekijk al onze diensten →

Sinds de start van ons bedrijf richtten wij meer dan 2500 BV’s, stichtingen en holdingstructuren op. Al onze klanten zijn uitermate tevreden. Sinds februari 2014 registreren wij de tevredenheid van onze klanten. Hieronder vind je enkele ervaringen

“Absolute aanrader! Online Flex BV heeft ons geholpen met nieuwe bedrijfsstructuren en de administratie in absolutely no-time en tegen een zeer laag tarief! Het is een groep échte die-hard professionals en zeer prettig om mee samen te werken.”
Florian Rost van Tonningen van Appromoters.com

 

“Supersnelle, persoonlijke service en tegen 1/3 van wat ik voorheen betaalde voor het oprichten van een BV. Tijdens het BV oprichten kon ik telkens terecht voor advies.

Kortom: Super!”
Thomas van der Kleij van Tapfiliate.com

 

`Voor een on-line service was ik verbaasd over het aangename persoonlijke contact, ze gaan uit hun weg om alles duidelijk uit te leggen en de overgang perfect te laten verlopen.

Prijs kwaliteit is dan ook geweldig.”
Pierre Visser van Stormchasers CBE

 

“Middels dit bericht wilde ik meedelen dat de dienstverlening zeer goed is geweest. Thomas en zijn collega’s zijn zeer bereidwillig geweest om mijn aanvraag op correcte wijze in behandeling te nemen, waarvoor mijn dank. De procedures voor het aanvragen van de te leveren diensten zien er overigens professioneel uit.”
Joris Straatman van 1ofa100.com

Voor meer klantreacties kijk je hier. Klik door naar al onze klantervaringen op de objectieve en onafhankelijke review-dienst van Kiyoh.

Direct contact opnemen

Bekijk al onze diensten →

Omhoog